Evas Farmor och Farfar

Här kommer ett inlägg från Eva B som var tillsammans med mig på Västra Kyrkogården.


Johan Alfreds familjegrav.

 

Traditionen att besöka kyrkogården började tidigt.

Redan som barn gick  jag med min mamma Alice, vid Alla Helgons dag, till Västra kyrkogården och la en krans på graven.

I graven ligger min farfar och farmor, Johan Alfred Larsson och hans hustru Anna.

Min farfar dog redan 1921. Han var skräddare och kom från Lekarebygget, utanför Knäred.

I Göteborg träffade han Anna Gustavsdotter från Myckleby på Orust. De fick nio barn.

Min farmor Anna dog 1938

I graven förutom farmor och farfar ligget deras dotter Gunvor, som jag aldrig har träffat. Hon dog 1945, endast 34 år.

På ett gammalt foto har hon en smal guldlänk på sig och den fick jag när jag föddes. Hon var en älskad syster, som gick bort allt för tidigt. Guldlänken har jag som ett minne från henne.

Dottern Lalla flyttade till Lidköping, men hon ville bli begravd i Göteborg. Hon begravdes 1999

Min mamma och pappa ligger också begravda där.

Min pappa Malte  dog 1978 och min mamma Alice dog 1996.

 

Foton på Farfar Johan Alfred och Farmor Anna





Tack för bidraget Eva!    /   Kristina


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej. oj, vad du har varit aktiv på bloggen! Har alltid känt mig lite makaber som gillar kyrkogårdar och gravar, sa det senast idag till en av mina elever. Men nu vet jag ju vad det kommer ifrån...;) Kram.

2010-06-08 @ 20:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0